کاربردهای شگفت انگیز جاروبرقی

Category: آموزشی

کاربردهای شگفت انگیز جاروبرقی

 

مهم نیست که  از مدل جاروبرقی و یا جارو برقی کشیدن  خوشتون بیاد یا نه ،جاروبرقی شما  به جز از بین بردن گرد و غبار و کثیفی از روی فرش  برای شما کاربرد بیشتری می تواند داشته باشد . از آنجایی که از مکش جاروبرقی برای مرتب کردن و تمیز کردن استفاده می کنید.

در ادامه شما را  با کاربردهای شگفت انگیز جاروبرقی برای بهتر شدن عملکرد و کاربردهای آن آشنا خواهیم کرد.

 

1- جمع کردن موهای زائد حیوان خانگی

یکی ازکاربردهای شگفت انگیز جاروبرقی جمع آوری موهای حیوانات خانگی است که به فرش چسبیده و روی کف چوبی جمع می شوند. و همچنین شما می توانید از جاروبرقی برای تمیز کردن محل نگهداری حیوان خانگی خود استفاده کنید و توجه داشته باشید قبل از اینکه آنها را در ماشین لباسشویی بیندازید موهای حیوان خانگی را از لحاف و روتختی کاملا تمیز کنید. موهای زائد در ماشین لباسشویی یکی از عوامل مهم در ایجاد گرفتگی، نشتی و از کار افتادن پمپ آب است.

 

2- کنترل حشرات

 مطالعه‌ای توسط دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می‌دهد که کشیدن جاروبرقی بصورت مکرر 96 درصد از کک‌ها (بالغ و لارو) را در خانه از بین می‌برد. همچنین جاروبرقی کشیدن روشی عالی برای حذف کنه‌ها ، گرد و غبار و سلول‌های پوست انسان است که از تشک‌ها و بالشت ها تغذیه می‌کنند. یکی از کاربردهای شگفت انگیز جاروبرقی از بین بردن حشرات و عوامل آلرژی زاست.

 شیلنگ جاروبرقی و برس گوشه پاک کن نیز راهی عالی برای گرفتن عنکبوت ها یا پشه هایی که در گوشه های سقف جمع می شوندبسیار مناسب هستند.

3- اثاث یا لوازم داخلی، فرش (بالشت)

 فراتر از از بین بردن گرد و غبار، خرده ها و کثیفی ها ، شما می توانید با استفاده از جاروبرقی و یک مقدار جوش شیرین برای از بین بردن بوها و درخشان کردن پارچه ها معجزه کنید. به راحتی فقط مقداری جوش شیرین را روی وسایل یا لوازم خانگی خانه بپاشید، بالش ها و فرش ها را پهن کنید. آن ها را با یک اسفنج مرطوب یا یک مایع دستشویی به آرامی تمیز کنید.

 اجازه دهید جوش شیرین حداقل یک ساعت روی سطوح بماند و سپس با جاروبرقی تمیز کنید. از اینکه پارچه‌ها چقدر روشن‌تر به نظر می‌رسند شگفت‌زده خواهید شد، زیرا ماهیت ساینده جوش شیرین به شل شدن خاک کمک می‌کند و کثیفی آن را از بین می‌برد.

 

4- جلوگیری از آتش سوزی در خانه

یکی از کاربردهای شگفت انگیز جاروبرقی تمیز کردن پرزهای اضافی  از روی فرش، مبللمان و … که عامل اصلی آتش سوزی در خانه ها  است می باشد.

 

5- آلرژن های داخلی را کاهش دهید

با جاروبرقی بصورت منظم، جلو پنجره‌ها و شکاف‌های بین دیوار ها و شیشه‌های پنجره را با استفاده از گوشه پاک کن با دقت تمیز کنید تا از ورود مواد آلرزی زا جلوگیری کنید. از برس جاروبرقی برای حذف گرد و غبار صفحه‌های پنجره و درب استفاده کنید. و فراموش نکنید که با نجام این کار به پرده ها وپنجره ها نیز جلوه خوبی خواهید داد.

6- پیدا کردن اشیاء گم شده

یکی از کاربردهای شگفت انگیز جاروبرقی پیدا کردن شیء های گم شده است اگر اشیاء کوچکی مانند گوشواره، میخ یا پیچ در پشت مبلمانی که به سختی قابل جابجایی است انداخته اید، جاروبرقی خود را بگیرید. یک تکه مش یا جوراب شلواری قدیمی را درانتهای لوله جاروبرقی با یک کش وصل کنید. مورد گم شده را هدف بگیرید، مکش جاروبرقی آن را به دام می اندازد .

 7- گرد و غبار را قبل از پخش شدن به دام بیندازید

قبل از تمیز کردن های وقت گیر، با متصل کردن برس گردگیری با جاروبرقی براحتی برای به دام انداختن گرد و غبار روی آباژورها، کتاب‌ها، وسایل روشنایی، پرده‌ها و حتی برگ‌های گیاه استفاده کنید. حذف گرد و غبار از ایجاد لکه  و کثیفی جلوگیری می کند.

8- تمیز کردن لوازم آشپزخانه

توجه کنید قرار نیست با جاروبرقی یخچال را تمیز کنید یا چربی را از روی اجاق گاز پاک کنید، اما می توانید در تمیز نگه داشتن آشپزخانه از آن کمک بگیرید. برای هر یک از این نکات، همیشه قبل از انجام هر کاری ابتدا دستگاه مورد نظر  را از برق بکشید.

 

  • یکی از کاربردهای شگفت انگیز جاروبرقی حذف گرد و غبار از روی کویل های یخچال و کندانسور است. بعد از تمیز کردن این موارد یخچال شما کارآمدتر کار می کند و دما را سردتر و ثابت نگه می دارد.
  •  فضاهای بین لوازم خانگی را با برس مناسب تمیز کنید. تمیز کردن و جمع آوری خرده نان ها با استفاده از جاروبرقی به جلوگیری از هجوم حشرات کمک می کند.

نوشتهٔ بعدی
چند وقت یکبار باید جاروبرقی بکشید
نوشتهٔ پیشین
تکنیک خانه داری با جاروبرقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دیگر مقالات مشابه….